Hoitajahaku kesä 2019

Foorumit Hoitaja ja Yksärihaut Hoitajahaku kesä 2019

Luet parhaimillaan 8 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
    • #6522 Vastaa
      Aleksi
      Avainmestari
      • Postauksia: 1009
      • Lauman johtaja

Tervetuloa Hallavaan! Tähän aiheeseen vastaamalla ja kirjoittamalla hakemuksen, sinusta voi tulla hoitaja jollekin Hallavan hevosista. Jos et halua hoitajaksi (tai et jostain syystä pääse hoitajaksi mikä on aika epätodennäköistä) voit myös ruveta tuntilaiseksi, tätä varten sinun ei tarvitse tehdä hakemusta vaan riittää kun rekisteröidyt!

Ennen kuin teet hakemuksen, tutustuthan sivuihin huolella. Suosittelen myös rekisteröitymistä etukäteen, sillä rekisteröitymislomakkeessa kysytään juuri niitä asioita joita sinun kannattaa kirjoittaa myös hakemukseesi näkyville.

kuinka haen hoitajaksi?
      Skrollaa sivun alalaitaan, jossa näet tyhjän tekstikentän, kirjoita siihen hakemuksesi ja paina lähetä. Jää odottamaan vastusta.

millainen hakemuksen pitää olla?
      Esittele siinä virtuaalihahmosi, jolla haluat alkaa hoitaa Hallavassa. Se EI siis ole sama hahmo kuin mikä sinulla on instagramissa, vaan voit luoda aivan uuden ja paikkaan sopivan hahmon. Kirjoita ainakin hahmosi ikä ja hevoskokemus. Miltä hahmosi näyttää ja millainen se on luonteeltaa. Mikä tekee hahmostasi erilaisen kuin muut? Samalla kun luen hakemusta, arvioin myös kirjoitustaitoasi ja motivaatiotasi. Ei tarvitse kirjoittaa romaania, mutta pelkkä asioiden luettelu ei riitä. Lopuksi kerro miksi pidät virtuaalihevosharrastuksesta ja mitä hevosta haluaisit hoitaa.

vapaat hoitohevoset

Miska – kimo ex-ravuri joka ei paljoa osaa, mutta yrittää aina parhaansa
      Savu – nuori norjanvuonohevonen, joka osaa kyllä testata hoitajaansa
      Valera – punainen paholainen, joka on joskus ratsastaessa ihan kiva

Hauska – pystyynkuollut suomenhevostamma, josta ratsastaessa kuoriutuu pukitteleva jyrääjä
      Pilkku – jukuri pikkuponi jonka kanssa ei ainakaan tule tylsää
      Loki – upea musta kisahevonen, Hallavan ensimmäinen kasvatti

• #6526 Vastaa
      Alva Ainio
      Osallistuja
      • Postauksia: 32
      • Koulutuksen tarpeessa

Alva on 19 vuotias aktiivinen naisen alku. Tyttö on kaivannut jonkinlaiseen hevosteluun palaamista kun puolisen vuotta sitten hän joitui lopettamaan edellisellä vuokraponillansa.

Alva on aina pilke sinisten silmiensä silmäkulmassa. Laineikas pitkä tukka saattaa näkyä niin tallilla epämääräisellä nutturalla tai metsän keskellä saatikka sitten kaupungin tungoksessa. Tytön levoton luonne kuvastuu monesta kesken eräisestä projektista Alvan kotona. Yhtenä mm. mainittava pegasos siivet kuvaus rekvisiitaksi. Tyttö on kavereiden keskellä se koko ajan äänessä oleva sekopää, kun taas häntä ei miellyttävien ihmisten keskellä kylmä silmien pyörittelijä.

Ratsastuksen Alva on aloittanut jo seitsemän vuotiaana rakkaan isoäitinsä hevosella.Alvan mielestä perus luottamus on paras hakea ensin ennen kuin ruvetaan esim. kilpailuja harrastamaan. Ratsastus taso on jotain HeA ja 100cm yksittäis este. Rataesteitä on tullut hypittyä 80cm asti ja maastareita 70cm asti.

Hoitohevoseksi haluaisin Savun sen oikukkaan luonteen takia. Savu vaikuttaa just sellaselta hyvänmielen ponilta, jonka kanssa olisi hauska kehittää ponia ja kehittyä itse. Myös Halla vaikuttaisi upealta mahdollisuudelta kehittyä koulun saralla. Koulu kun sattuu Alvaa jopa enemmän kiinnostamaan!

Virtuaali hommat on musta kivoja sen mielikuvituksen sekä yhteisöllisyyden takia. <3

• #6530 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Olisi mahtavaa saada sinut hoitajaksi, mutta Halla ja Savu löysivät jo itselleen omat ihmiset. Mitä mieltä Olisit Hauskan hoitamisesta, siinä on ehkä vähän jotain samaa Savun kanssa? (:

• #6527 Vastaa
      Liinu
      Osallistuja
      • Postauksia: 4
      • Maitovarsa

Liinu on tänä kesänä 16 vuotta täyttänyt tyttö, joka kulkee aina pieni hymy kasvoillaan. Siellä mistä kuuluu nauru, siellä Liinu. Tyttö ottaa elämän rennosti; eihän millään nyt oikeasti kovin kiire ole, ainakaan Liinun mielestä.

Liinun vaaleat ja pitkät hiukset ovat yleensä sekaisella nutturalla päälaella, tai vain heilumassa vapaina minne sattuu. Siniset silmät tuikkivat tummien ripsien alta ja kesäisin joukko pisamia koristaa nenänvartta.
      Vaatteiden suhteen Liinu ei ole kovinkaan tarkka, kunhan ne ovat mukavia. Ja mielellään vaaleanpunaisia.

Ratsastuksen Liinu on aloittanut ollessaan 10-vuotias. Silloin hän viimein sai isältään luvan aloittaa tunneilla käymisen, mitä hän oli odottanut koko ikänsä! Liinu ehtikin ratsastaa tunneilla hyvän tovin ja perehtyä ratsastuksen perusasioihin, mutta vuosi sitten ratsastuskoulu lopetti toimintansa. Liinu on ratsastellut viime vuoden lähinnä kavereidensa hevosilla, mutta tunneille paluu olisi nyt tavoitteena! Liinun taso on arviolta HeC-HeB ja esteitä on hypitty ratana 60cm asti. Paljon on vielä opittavaa, mutta ainakin motivaatiota riittää!

Hoitohevoseksi Liinu haluaisi Pilkun. Pilkku vaikuttaa sopivalta kaverilta oppaaksi Hallavan tallimaailmaan. Liinua houkuttaa myös Pilkun luonne.. Loppupeleissä heissä kahdessa taitaa olla yllättävän paljon samaa!

Loppuun vielä pohdintaa tytöltä Liinun hahmon takaa:

Virtuaalimaailma on ollut aina jollain tavalla osa minua, melkein siitä asti kun opin kunnolla kirjoittamaan ja lukemaan. Minulla ei ole ollut koskaan mahdollisuutta käydä oikeasti ratsastustunneilla säännöllisesti. Kuitenkin virtuaalimaailmassa on saanut todella tuntea että kuuluisi hevosmaailmaan ja tähän upeaan yhteisöön. Kaikki se mielikuvituksellisuus on vain aina vetänyt puoleensa. Rakastan kirjoittamista, ja vielä enemmän hevosista kirjoittamista!

• #6531 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Oi vitsi, Liinu on varmasti täydellinen hoitaja Pilkulle! Tervetuloa siis joukkoon (:

• #6528 Vastaa
      Ronja
      Vieras
      • Postauksia: 192
      • Perus pullaponi

Heips! Olen Ronja Koivulahti, reipas 16-vuotias tallityttö. Tykkään viettää paljon aikaa tallilla, ja minua usein näkeekin hoitamassa kaikenlaisia hommia sotkuinen nuttura ja huivi päässä. Tehtävien paljoudesta ei siis kuulu valitusta ainakaan minun suustani.

Omistan perfektionistin luonteen, ja minut voi usein löytääkin järjestelemästä tavaroita tai puunaamasta varusteita. Ei minua kuitenkaan muutama heinänkorsi tallin käytävällä hetkauta (tai no, ei aina). Muuten olen luonteeltani mukava ja rehellinen, mutta lähimpään kaveripiiriini päästän vain muutaman henkilön. Uusien ja tuntemattomien ihmisten keskuudessa olen alkujaan hieman ujo ja etääntyvä, mutta kyllä minä loppujen lopuksi löydän tavan sulautua joukkoon. Perheeni taustan takia pukeudun yleensä kovin kalliisiin vaatteisiin, mutten kuitenkaan yritä alkaa rehennellä sillä. Välillä minua saattaa jopa alkaa hävettää liian kalliit vaatteet itselläni, ja esim tallilla viihdyn usein isoissa, leveissä huppareissa ja keltaisissa kumppareissa.

Hevosten parissa olen ollut tekemisissä koko elämäni, äitini kun oli hevosihmisiä ennen poismenoaan (tällä hetkellä asun serkkujeni luona veljeni kanssa, sillä isä asuu briteissä). En panosta ratsastuksessa yhteen erityiseen osa-alueeseen, mutta jos lemppari pitäisi sanoa, niin myöntäisin että tykkään esteistä kaikkein eniten. Radalla hyppään noin 80-90cm korkuisia esteitä, ja koulussa menen HeB-A tasolla. Maastossa on ihan parasta hypätä minun omasta mielestäni, ja siellä pääsen noin 50-60cm korkeiden esteiden yli. Tykkään haastaa itseäni mahdollisimman paljon ja rakastan uusien asioiden oppimista. Kisaaminen on myöskin lähellä sydäntä.

Loki olisi minun hoitsutoiveeni, koska rakastan isoja (tummia) heppoja, ja koska sen luonne kuulostaa juuri minulle kohdistuvalta. Kisaradoilla minua ja Lokia nähtäisiin enemmän kuin paljon, ja tahtoisin päästä kehittymään jonkun tietyn hevosen kanssa. Loki kuulostais just mahtavalta.
      Samalla tavoin Savu olisi loistava toinen vaihtoehto. Tykkään nimittäin myöskin haastavista heposista, ja satun rakastamaan vuonohevosia <3.

Virtuaalihevostelusta tykkään sen takia, koska saa käyttää omaa mielikuvitusta, ja luoda itselleen ns oman maailman. Piirtämisestä ja kirjoittamisesta nautin myöskin paljon. 🙂

-Ronja

• #6532 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Hei kiitos hakemuksesta, pääset Lokin hoitajaksi! Tervetuloa (:

• #6533 Vastaa
        Alva Ainio
        Osallistuja
        • Postauksia: 32
        • Koulutuksen tarpeessa

Juu eiköhän Hauskakin käy!

Onnistuin nyt jotenkin vastaamaan väärään viestiin, mutta toivottavasto se ei nyt haittaa!😅

• #6535 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Hienoa, saat Hauskan hoitsuksesi!

• #6541 Vastaa
      Linnea Lahti
      Osallistuja
      • Postauksia: 1
      • Maitovarsa

Linnea on 16-vuotias tyttö. Kärsivällinen ja rauhallinen, monille linnea on ikäänkuin isosisko. Hevosten kanssa hän on päättäväinen, mutta yhä kärsivällinen eikä pyydä liikoja. Linnea tykkää kilpailla, mutta tuntee rajansa.

Tyttö pukeutuu yleensä valkoiseen ja mustaan, mutta jaksaa yhdistellä värejäkin. Tosin tallivaatteita ei ole niinkään väliä, kunhan ne on mukavat. Linnea viihtyy helposti myöskin kumppareissa ja isoissa hupparissa.

Hevosista tyttö kiinnostui 9-vuotiaana, ratsasti kerran kuukaudessa serkkunsa ponilla. 11-vuotiaana linnea aloitti ratsastuskoulussa, ja sieltä ollaan tultu tähän päivään. Linnea on työskennellyt ennenkin ex-ravureiden kanssa, ja toivoo hoitsukseen miskaa! Tällähetkellä linnea on noin. HeA ja rataesteillä 90cm

Virtuaalitalleilusta tykkään, koska kirjoittaminen ja piirtäminen on rentouttavaa ja kivaa puuhaa, sekä tykkään käyttää mielikuvitusta…

• #6546 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Pääset Miskan hoitajaksi, tervetuloa! (:

• #6722 Vastaa
      Aleksi
      Avainmestari
      • Lauman johtaja

Miska, Savu ja Valera ovat palautuneet hoitajahakuun

• #6771 Vastaa
      Aamu Vanni
      Vieras
      • Postauksia: 192
      • Perus pullaponi

Moikkuli! Mä olen Aamu, koko nimeltä Aamu Hortensia Vanni. Olen 16vee tyttö. Olen harrastanut ratsastusta poneilla ja hevosilla.

Ulkonäöltään Aamu on pitkä ja laiha. Pituudeltaan 171cm. Aamu omistaa pitkät blondit paksut hiukset jotka ylettyvät häntä lantiolle. Silmien väri on kirkkaan vihreä. Vaatteina tallilla käyvät yleensä valkoiset tai siniset ratsastushousut ja joku värikäs t-paita. Tallin ulkopuolella tyttö on muodissa mukana. Aamulla on yleensä kånkenin vaalean sininen reppu mukanaan.

Ratsastuksen parissa Aamu on ollut kauan. Taino 10vuotta. Tyttö kävi alkeiskurssin 6 vuotiaana ja jatko kurssin vasta 9 vuotiaana. Aamu toki pärjää erillaisien hevosten kanssa. Tytön ensimmäninen hoitohevonen oli myös jääräpää mutta hän pärjäsi hyvin. Aamu on kisannut pari esteluokkaa noin 60cm mutta kuitenkin tasot ovat 80cm, HeA ja maastossa hyppää helpostikkin 60cm.

Hoitohevoseksi Aamu toivoisi Valeraa tai Savua. Tyttö pärjää tosiaan nuorten ja vähän ärhäkkäidenkin. Ratsastuskokemusta siis löytyy myös! Hallava tuntuu juuri sopivalta ratsastuskoululta Aamulle!

Virtuaalimaailma on todella upea paikka! Myös netin kuin instankin. Itse en pysty käymään virallisesti tunneilla tai saamaan hoitohevosta joten virtuaaliheppoilu on vähän niinkuin vastine tälle asialle. Tosiaan tykkään piirtää ja kirjottaa ! Varsinkin hevosista<33

• #6773 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Pääset Valeran hoitajaksi! Rekisteröidy ensin ja laita sitten hahmostasi esittely Hahmot-alueelle hoitajien kaappeihin. (:

• #6774 Vastaa
      Aleksi
      Avainmestari
      • Lauman johtaja

Miska vielä ilman hoitajaa!

• #7976 Vastaa
      Kaarna Merikoski
      Osallistuja
      • Postauksia: 15
      • Maitovarsa

Kaarna on -02 syntyinen, introvertti, ja kaiken kaupaksi vielä sukupuoleton, tai vähän päivästä riippuen, agender:inen, nelijalkaisiin kavioeläimiin hömpsähtänyt nuori.

Kaarna Merikoski, jonka syntymätodistuksessa lukee valitettavasti aivan jotain muuta, on aikaisemmin mainitusti hyvin(anteeksi, tarkoitan erittäin)introverttinen, parhaansa mukaan kohtelias ja oiken mukava kaveri.
      Kaarnan lyhyeksi kynityt hiukset ovat hehkuneet jos jonkinmoista väriä, joskin neonvärit ovat erityisesti Kaarnan mieleen ja niitä onkin hiushaituvista löytynyt useammankin kerran. Nyt kuitenkin on Kaarna ottanut itsestään niskasta kiinni ja alkanut kasvattaa takaisin luonnollista väriään, kuparin sävyistä ruskeaa. Punaruskea ja sini-turkoosin violetti eivät ole kaikista kaunein yhdistelmä(varsinkaan niin pitkällä juurikasvulla) joten Kaarna kulkee kaikissa mahdollisissa paikoissa pää harmaan hupparinsa hupun suojissa. Vakituista vaatetustyyliä Kaarnalla ei ole, kivan näköiset vaatetuskappaleet mukaan, hyvänä viherhippinä, tietysti kierrätyskaupoista. Ruskeiden hiuksien ja silmien kanssa menevät varsinkin lämpimät sävyt, orassi onkin yksi Kaarnan lempiväreistä. Sen värisiä pisamiakin löytyy erityisesti käsivarsista ja nenän alueelta, heti kun iho altistuu pienellekkään auringonsäteilylle. Vaatteista Kaarna kuitenkin selvästi suosii ilmavia ja isoja vaatteita, parhaita ovat ne joilla on vähiten kosketuspintaa kehon kanssa.

Kaarna on nimensä veroinen: ensikontaktissa hiukan kylmä ja ulkokuoresta hiukan hajanainen ja röpelöinen. Kuitenkin kun kunnolla tunnustelee, löytyy Kaarnasta symmetrisiä ja loogisia muotoja, jotka johtavat kokonaisuuteen, jota ei heti ensinäkemältä huomaakkaan. Yksi puu metsässä, joka yrittää kovin olla huomaamaton. Tästä Kaarnan nimi juontaakin juurensa.

Ratsastustausta Kaarnalla on hyvin sekalainen. Ensimmäinen vuosi kului vanhan kotipaikkakunnan ratsastuskoulussa. Tallin omistajan alkoholiongelman ja velkakierteen takia talli ajautui konkurssiin ja lopetti toimintansa. Ei Kaarna olisi sinne jäänytkään, muutto kun siinsi edessä. Muuton jälkeen uusi paikkakunta ja uudet kujeet, sekä ihana, pieni idyllinen, pohoisruotsinhevosten kasvattamiseen painottunut, talli.
      Viitisen vuotta Kaarna pyöri söpöjen parivuotiaiden varsojen ympäröimänä ja keräsi samalla hiukan kokemusta nuorien hevosten kouluttamisesta ja ratsastamisesta. Juuri kun kaikki oli ihanaa ja elämä ajautunut raiteilleen, tuli äkkimuutto Kaarnan äidin työn perässä, täysin uudelle paikkakunnalle kaiken kukkuraksi. Hei hei kaverit ja sitten menoksi. Onneksi uuden kodin lähialueilla Pronssijoen tuntumasta, löytyi pienellä netin skrollaamisella hyvälaatuinen ratsastuskoulu, ja hevosongelmat oli sillä erää selvitetty!

Hoitohevoseksi Kaarna toivoisi hurjasti Miskaa. Nimttäin kun kerran erään koulupäivän jälkeen Kaarnan käydessä nopeasti pyörähtämässä, ja hiukan tutustumassa Hallavan pihassa, kimo herra ja liinakko suokki kiinnittivät Kaarnan huomion, kun tammaa lähdettiin viemään tarhasta tallia kohden. Sekunteja kului ja vaalea häntä katosi tallin ovista sisään. Samalla tarhaan jätetty kimo sai Kaarnan ihmetykseksi ihme kohtauksen, se ravaili tarhan tallinpuoleista sivua pitkin ja hirnui suokin perään sydäntäsärkevästi.
      ”On siinäkin läheisriippuvainen hevonen” Kaarna oli naurahtanut.
      Ruuna oli kuitenkin saanut tehtyä tarpeeksi saadakseen Kaarnan huomion. Bussimatka kotiin menikin Kaarnan osalta oikein rattoisasti, surffatessaan netistä kaiken mahdollisen kimosta ruunasta, johon hän oli nyt kehittänyt parissa sekuntissa erittäin oudon kiintymyksen.
      Kun selvisi ettei Miskalta löytynyt edes hoitajaa, ei hän voinut olla kokeilematta onneaan. Kaarna kun sattuu sopivasti omistamaan enemmän kuin tarpeeksi käytännöntietoa astetta raaemmista hevosista. Miska muutenkin vaikutti Kaarnan mielestä juuri semmoiselta tapaukselta, jonka luokse olisi kiva tuskastuttavan koulupäivän jälkeen porhaltaa, puuhata joitain-ei niin totista ja viettää vain mukavia hetkiä. Kaarna kun itse mieluusti käy pitkillä maastokävelyillä-ja laukoilla, sekä puuhaa kentällä jotain pientä ja simppeliä. Tietenkin unohtamatta kaikkea maastakäsittelyä, sekä asiaan kuuluvaa lellittelyä.

Virtuaalimaailmassa olen puuhannut kohta kaksi vuotta, ja tämä homma vaan jotenkin vetää ihan hurjasti puoleensa. Piirtäminen ja kirjoittaminen kuuluvat aivan lempi asioihin vapaa-ajalla, tietysti irl hevosia unohtamatta.
      Tällä on ihana päästä myös purkamaan kirjoitusintoa, aina kun vain motivaatiota löytyy. Kivaa vaihtelua kirjoittaa tarinoita ilman mitään jättimäista plot-twist:iä ja vain keskittyä tarinankerrontaan. Hyvä porukka ja ilmapiiri tulee siihen yleensä myös kaupan päälle!

• #8017 Vastaa
        Aleksi
        Avainmestari
        • Lauman johtaja

Kaarna vaikuttaa tosi mielenkiintoiselta tyypiltä, sovit varmasti hyvin joukkoon! Saat siis Miskan hoitsuksesi (:

Luet parhaimillaan 8 vastausketjuja
Vastaa aiheeseen: Hoitajahaku kesä 2019

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Tietosi: