Uudenvuoden illanistujaiset Minjalla 31.12.2020-01.01.2021

Foorumit Roolipelit Uudenvuoden illanistujaiset Minjalla 31.12.2020-01.01.2021

Luet parhaimillaan 21 vastausketjuja
  • Julkaisija
    Artikkelit
    • #52848 Vastaa
      Minja
      Osallistuja
      • Postauksia: 211
      • Perus pullaponi

Tervetuloa istumaan iltaa ja odottamaan vuoden vaihtumista Minjan luokse kello 19:00 alkaen.

Ilta etenee vapaamittaisilla roolipelivuoroilla ja vastata saa omassa tahdissaan, eli määrättyjä vuoroja ei ole.

——-

Olimme käyneet aamupäivästä porukalla maastossa ja olikin kivaa päästä maastoilemaan isommalla porukalla vaikka meidän meno Liljan kanssa ei ollutkaan hirveän vauhdikasta koska varsamaha alkaa jo hieman hidastamaan menoa ja toisaalta vaikka tammassa onkin uutta pyöreyttä ei sen selässä ole yhtään sen helpompaa pysyä.

Tallilta päästessäni suuntasin suoraan kauppaan ja alkoon sekä hain illaksi hieman juomista sekä naposteltavia ja tietenkin sädetikkuja, sillä rakettien ampumiseen ei ainakaan oma rohkeuteni riittäisi. Kotona suuntasin suoraan suihkuun ja puettua päälleni mustat farkut ja sinimustan neuleen, asettelin kaikki tarjottavat ruokapöydälle kulhoihin ja tarkistin että kaikki juomat olivat jääkaapissa kylmenemässä tai punaviinit pöydällä valmiina ja muutenkin vain loin viimeisen silmäyksen asuntooni. Vielä ennen kuin ovikello soi ensimmäisen kerran kerkesin yhdistämään JBL:än mustan kaiuttimeni puhelimeeni ja laitoin jonkin soittolistan Spotifystä päälle ja pian musiikki täyttikin asuntoni. Enää puuttuisivat vain vieraat.

• #52849 Vastaa
      Ciara
      Valvoja
      • Postauksia: 79
      • Koulutuksen tarpeessa

Parkkeerasin auton tyhjältä näyttävään rivitalon pihaan. Ei mikään hääppönen, luultavasti pari vuotta sitten remontoitu. Ehkä. Etsin osoitteen joka viestissä oli annettu. Soitin rivitalon päätyasunnon ovikelloa ja sisältä kuuluivat askeleet kohti ovea.
      ”Oon varmaan oikeessa osoitteessa?” Hymyilin ja astuin sisään.
      ”Tervetuloa, oot aika ajoissa!” Minja tervehti reippaalla äänellä.
      ”Tai sit muut on myöhässä.” Hymyilin ivallisesti vielä lisäykseksi.

• #52850 Vastaa
      Hannes
      Osallistuja
      • Postauksia: 32
      • Koulutuksen tarpeessa

Vaikka edelliset bileet, tai no oikeastaan jatkot olivat ottaneet mielenkiintoisen käänteen, en silti ollut viitsinyt kieltäytyä Minjan kutsusta. Voisihan paikalla tällä kertaa käydä vain pyörähtämässä ja ehkäpä poikkeuksellisesti tämä uusivuosi tulisi menemään selvinpäin.

Astellessani kohti oikeaa rivitaloa ja sen ainutta asuntoa jonka ikkunoissa kajasti valo, pohdin mihin olinkaan taas itseäni ajamassa, mutta nyt oli myöhäistä perääntyä, sillä olin jo painanut ovikelloa ja vain pienen hetken päässä sen soitosta ovi aukesi ja Minja toivotti minut tervetulleeksi. Astuessani sisään asuntoon huomasin että Ciarakin oli jo paikalla joten hymyillen tervehdin punapäätä, ennen kuin seurasin illan emäntää juomaosastolle jonne tuo minut ensimmäisenä ohjasi.

Poimittuani itselleni alkoholittoman oluen suuntasin tölkkini kanssa sohvalle ja kuuntelin puolella korvalla Minjan ja Ciaran keskustelua samalla kun annoin katseeni kiertää asunnolla, ennen kuin katseeni pysähtyi kesäiseen kuvaan Liljasta.

”Nätti kuva. Otitko itse vai onko se jonkun ammattilaisen ottama?” nyökkäsin kohti seinällä roikkuvaa canvas taulua samalla kun annoin tölkin nousta huulilleni.

• #52851 Vastaa
      Minja
      Osallistuja
      • Perus pullaponi

Ciara oli saapunut vähän ennen seitsemää ja pian tuon perässä oli myös Hannes saapunut paikalle. Olin tyytyväinen että mies pääsi paikalle, vaikka tiesinkin että edelliskerran jälkeen miehen innostus osallistumiseen olisi ehkä hieman olematonta.

Ohjasin miehen suoraan juomaosastolle josta tuo poimikin itselleen alkoholittoman oluen ja suuntasi sen kanssa sohvalle. Itselläni oli illan ensimmäinen siideri menossa ja uppouduimmekin yllättäen Ciaran kanssa keskusteluun, ennen kuin Hanneksen kysymys Liljasta otetusta kuvasta keskeytti keskustelumme Ciaran kanssa.

”Mä oon ottanut sen itse. Freelance toimittajuuden parhaita puolia että pysyy kamera edes jotenkin kädessä” virnistin miehelle.

• #52852 Vastaa
      Seela
      Valvoja
      • Postauksia: 131
      • Perus pullaponi

Illanistujaiset ei paljon napanneet viime kerran jälkeen. Siellä oli tietenkin samat tutut ihmiset, ja myös persoonia ketä hävetti nähdä. Ei siltikään ollut vaihtoehto jättää illanistujaisia väliin. Halusin olla ajan tasalla.

Hieman epävarmasti pirautin ovikelloa ja pyyhkäisin villkangastakkini helmaa. Päälle olin pukenut vain mustat perusfarkut ja hieman isohkon neuleen. Hiukset sörröttivät joka puolelle rennosta nutturasta ja perus rengaskorvikset korvissani seisos nökötin oven takana.

• #52853 Vastaa
      Ciara
      Valvoja
      • Koulutuksen tarpeessa

”Haluisitko joskus tulla kuvaamaan muo ja Claraa ja vaikka Valeraakin? Tai sit ihan vaan muo, oon tehnyt mallin hommia jonkin verran!” Innostuin Minjan kertoessa valokuvaustaidoistaan.
      ”Nooh katotaan” Minja hymyili.
      ”Vai että mallin hommia” Hannes katsoi minua kuin asia olisi jotenkin ihmeellinen.
      ”Noh, sellai pienimuotoisesti. Sillon Amerikassa enemmän, ois täällä kiva uraa taas herätellä.” Yritin kertoa mahdollisimman edustavasti. Kun ovikello soi uudestaan kipitin samalla hakemaan keittiöstä lisää juotavaa.

• #52854 Vastaa
      Minja
      Osallistuja
      • Perus pullaponi

”Voisihan mä kokeillakkin. Mä en oo kyl toisaalta pitänyt taas hetkeen kameraa käsissä että täytyy varmaan treenata ensin kerran tai kaksi Liljan kanssa että mä muistan taas miten tota kaneraa ajetaan” vastasin Ciaralle kun ovikello soi. Jätin siiderini televisiotasolle ja kävelin ovelle jonka toisella puolella seisoi Seela.

”Moikka ja kiva että tulit! Tuu vaan sisään” tervehdin brunettea samalla kun päästin toisen sisälle. ”Hannes ja Ciara on jo kans tullut ja keittiössä on juomaa mitä saa hakea vapaasti jos omia ei oo ja ruokapöydällä on naposteltavia” ohjeistin sulkiessani ovea ja palasin sen jälkeen takaisin muiden pariin ja poimin siiderini uudelleen käsiini. Kuuntelin Hanneksen ja Ciaran keskustelua punapään mallinurasta siemaillessani juomaani.

• #52855 Vastaa
      Hannes
      Osallistuja
      • Koulutuksen tarpeessa

Meinasin kommentoida jotain vielä Minjalle Liljan kuvasta, mutta Ciara kerkesi väliin täydellisellä yllätyksellä kertoessaan mallin urastaan. Jos en olisi tiennyt tarkemmin olisin voinut kuvitella kädessäni olevan illan neljännen oluen, mutta ei, koko päivä oltiin menty red bullin ja kahvin voimalla, eikä nytkään kädessäni olevassa – ja hyvää vauhtia lämpenevässä – tölkissä ollut prosentin prosenttiakaan.

Hörppäsin oluestani pari pitkähköäkin kertaa kuunnellessani toisten sananvaihtoa ja Minjan lähtiessä avaamaan ovea käännyinkin hieman enemmän sivuttain sohvalla jotta näin Ciaran paremmin.

”Totta puhuen jotenkin ei olis uskonut heti ekana että sä olisit joskus ollut malli. Tai siis niinkun en mä tiedä mistä se johtuu, mutta jotenkin mulle ei olisi tullut ihan ekana semmonen mieleen” sepostin toiselle. Sulavaa Stevandér niin hemmetin sulavaa… Ehkä tätä iltaa ei selvitäkkään ilman kunnon olutta tai sitten täytyisi lähteä kotiin vetämään taas yhdet yksinäiset kännit.

• #52856 Vastaa
      Seela
      Valvoja
      • Perus pullaponi

Astuin peremmälle lämpimään asuntoon ja jätin takkini sekä kenkäni eteiseen kiittäen Minjaa. Olin napannut itse mukaani vain pari noccoa ja valkoviini pullon. Nappasin yhden nocon kangaskassistani jättäen sen eteiseen.

Jouduin hieman henkäisemään syvään, ennenkuin uskalsin käydä peremmälle muiden luokse.
      ”Heei”, hymähdin vaivalloisesti pienesti ja istun alas jakkaralle avaten juotavani

• #52857 Vastaa
      Ciara
      Valvoja
      • Koulutuksen tarpeessa

// Haha tässä vaihees mulle kerrottii et ei saa kirjottaa muiden puhevuoroi lol

Seela ilmestyi myös paikalle. Katsoin tyttöä hieman sivusilmällä vilkuillen. En halunnut tällä kertaa kiinnittää isompaa huomiota brunetteen. Olinhan viime juhlissa ollut hieman epäystävällinen, tällä kertaa oikeasti. Se ei enää ollut vain ”Ciaramaista”, se oli paljon pahempaa. Kaduin vieläkin sanojani, ehkä olisi jossain vaiheessa aika pyytää anteeksi. Seela oli mahtava tyyppi, meillä ei ihan vaan ollut yhteisymmärrystä kaikista asioista.

• #52858 Vastaa
      Hannes
      Osallistuja
      • Koulutuksen tarpeessa

Mä näin miten Ciara vilkuili Seelan päälle mun vastatessa sille jotain. Mulla oli itselläkin huono fiilis siitä mitä silloin tapahtui, vaikka mulla ei ollutkaan mitään tietoa siitä mitä olisi tapahtumassa.

Mä en ollut nähnyt brunettea tallillakaan niin että mulla oisi ollut hyvä mahdollisuus puhua sen kanssa asiat lävitse ja mä toivoin että ehkä tän illan aikana se meillä voisi olla mahdollisuus puhua ja mieluusti vielä niin että elettäisiin vuotta 2020.

”Jahas, saiskos naisille olla lisää juomista?” kysyin noustessani seisomaan sillä oma olueni oli saavuttanut loppumispisteensä.

• #52859 Vastaa
      Nio Luosujärvi
      Valvoja
      • Postauksia: 239
      • Perus pullaponi

En ollut ihan varma, oliko juomat talonpuolesta, joten kävellessäni kohti rivitaloasuntoa kilisi kassissani muutama olut. Kassu oli lähtenyt eilen illalla, joten mieli ei ollut ollut tänään kaikista korkeimmillaan. Ehkä tämä ilta nostaisi hieman mieltä.

Soitin ovikelloa hieman epävarmasti, pelkäsin aina käveleväni väärälle ovelle. Onneksi Minja kuitenkin avasi oven, ja tervehdin häntä hymyillen. Ja lyhyellä tervehdyksellä. Sisällä oli jo joitain ihmisiä, kun katselin ympärilleni. Asunto näytti kivasti sisustetulta ja jätettyäni takkini naulaan, uskalsin edetä istumaan sohvan nurkkaan.

• #52860 Vastaa
      Minja
      Osallistuja
      • Perus pullaponi

Punnitsin oikeassa kädessäni olevaa tölkkiä Hanneksen noustessa ylös ja tarjoutuessaan tuomaan seuraavan kierroksen. Mulla oli kyllä vielä vajaa kolmaosa tölkkiä jäljellä, mutta eipä uusi taitaisi pahitteeksi olla.

”Mä voisin ottaa toisen samanlaisen. Siinä altaan alapuolella olevassa kaapissa on semmonen S-marketin kestokassi mihin voi jättää tyhjät tölkit” ohjeistin brunettea miestä jättäessäni tuolle juomatilaukseni ja tuon kääntäessä huomionsa Ciaraan.

Itse käännyin Seelan puoleen ja nähdessäni että tuo ei olisi omissa maailmoissaan kommentoin toiselle miten ihana heidän pieni konserttinsa oli ollut itsenäisyyspäivän tanssiaisissa.

• #52861 Vastaa
      Ciara
      Valvoja
      • Koulutuksen tarpeessa

”Onks täällä mitään- vähän kalliimpaa? Siis jotain muuta kuin lähikaupan kaljaa ja siideriä?” Kysyin katsellessani halvan näköisiä tölkkejä.
      Ulkoa kuului jo vaimea rakettien pauke. Toivottavasti hevoset, etenkin Clara, ei panikoisi hirveästi.

• #52862 Vastaa
      Hannes
      Osallistuja
      • Koulutuksen tarpeessa

Jätin tyhjän tölkkini Minjan ohjeiden mukaan kestokassiin ja poimin itselleni uuden alkoholittoman sekä brunetelle tuon toivoman siiderin.

”Öö… on täälä jotain Barefoot Pinot grigiota tai sitten Elsa Bianchi Malbecia. Tai sit joku tämmönen Riesling. Joku Joseph Cattini” tutkin viinivalikoimaa josta en totta puhuen ymmärtänyt mitään. ”Sit tietenkin nää perus karhut ja sommersbyt” ilmoitin punapäälle juomavaihtoehdot ja jäin odottamaan mitä toiselle saisi olla.

• #52863 Vastaa
      Seela
      Valvoja
      • Perus pullaponi

”Ei kiitos… Moih”, kieltäydyin samassa rykäyksessä lisäjuomisesta ja moikkasin Nio hymyillen. Kunnes kuulin Minjan mainitsevan konsertista.
      ”Kiva jos pidit”, hymähdin kiitollisena. ”Se nyt vain oli sellainen. Mites Liljan varsantulo etenee?”

• #52864 Vastaa
      Ciara
      Valvoja
      • Koulutuksen tarpeessa

”Ei kuulosta kovin tutulta?” Naurahdin Hanneksen viinitietämykselle.
      ”Oon lähinnä tottunu shampanjoihin juhlissa.” Hymähdin vielä perään. Tosissaan meillä kotona juhlissa ei juotu viinejä, ne olivat kuulemma liian ”tavallisia”. Shampanjaa tosin senkin edestä.

• #52865 Vastaa
      Minja
      Osallistuja
      • Perus pullaponi

”So far so good” huokaisin ja tyhjensin tölkkini. ”Onhan tässä vielä vajaat neljä kuukautta ennen varsomista, mutta kuka tietää miten kaikki menee ennen sitä… jos tamma vain pysyy vielä terveenä loppuun asti niin toivottavasti sieltä saadaan kaunis varsa ulos keväällä” puhelin ja tunsin miten jännitys koko ajan lähenevästä varsomisesta nosti päätään.

”Kunnon tynnyrihän siitä meinaa alkaa tulla varsan ja talvikarvan vuoksi mutta pysyypä ainakin ilman satulaa kyydissä” virnistin.

• #52866 Vastaa
      Ciara
      Valvoja
      • Koulutuksen tarpeessa

”Teillä tulee varsa, mun varsa tais mennä jo” Keskeytin Minjan ja Seelan juttelun.
      ”Mun varsa tosiaan on kuitenkin vielä sellanen rääpäle, katotaan mitä siitäkin tulee” naurahdin.

• #52867 Vastaa
      Minja
      Osallistuja
      • Perus pullaponi

”Mitään kunnon shamppanjaa ei oo, mutta siellä jääkaapin päällä pitäis olla pullo Grand C Cremantia. Varmaan jos sen laittaa pakkaseen niin siitä saa nopeemmin viileetä” kurottauduin ohjeistamaan Hannesta. ”Mut ota sitä rieslingiä nyt alkuun lasi Ciaralle. Se on kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto” ohjeistin hukassa olevan näköistä miestä.

”Joo, varsan tulo on kyllä jännittävää ja ihan kiva että sen kasvua ja kehitystä pääsee seuraamaan vaikka tää varsa ei vielä itselle jää” jatkoin varsa-aiheesta.
      ”Mutta Clarastakin on kyllä kasvanut nätti nuori!”

• #52868 Vastaa
      Nio Luosujärvi
      Valvoja
      • Postauksia: 239
      • Perus pullaponi

Seurasin sohvan nurkasta muiden keskustelua viineistä varsoista ja ties mistä muusta sekä avasin olueni. Olin huono aloittamaan keskusteluja, ja viihdyinkin melko hyvin ihan vain seuraajan roolissa. Näinpä siis vain hörppäsin oluestani ensimmäisen siemauksen ja vilkaisin puhelintani joka värähti taskussa. Kassu ilmoitti että Espanjassa on kaikki okei ja kyseli mun illan menoja. Hymyilin viestille samalla muistellen meidän joulunviettoa. Hetken mietin vastaustani ennen kuin aloin kirjoittamaan

• #52869 Vastaa
      Seela
      Valvoja
      • Perus pullaponi

”Niin onhan noissa aina riskinsä…” mumisin kääntäen katseeni kuuntelemaan Ciaraa. En oikein osannut sanoa juttuun juuta tai jaata ja hörppäsin juotavastani hieman lisää.

Luet parhaimillaan 21 vastausketjuja
Vastaa aiheeseen: Uudenvuoden illanistujaiset Minjalla 31.12.2020-01.01.2021

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Tietosi: